گردش توپ همه چیز درباره ویزای توریستی کانادا، یک‌بار برای همیشه - گردش توپ

کانادا که دومین کشور وسیع دنیاست و مرزهای آن از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام کشیده شده است، این روزها میزبان ایرانیان زیادی است. لازمه سفر به کانادا برای سفر تفریحی یا دیدن اقوام اخذ ویزای توریستی کاناداست. اگر از جزئیات ویزای توریستی کانادا، مدارک و شرایط لازم برای گرفتن آن اطلاع ندارید، با ما همراه باشید و این مقاله را بخوانید. ما در این مقاله هر آنچه که لازم است درباره ویزای توریستی کانادا بدانید را به زبان ساده گفته‌ایم.

برای مشاوره رایگان اخذ ویزای کانادا با ۰۲۱۴۳۹۰۰۴۳۹ تماس بگیرید.

انواع ویزای توریستی کانادا بر اساس تعداد دفعات ورود و خروج

ویزای توریستی کانادا بر اساس تعداد دفعات ورود و خروج را می‌توان به سه نواع ویزای توریستی سینگل، ویزای توریستی مولتیپل و سوپر ویزا تقسیم کرد.

ویزای توریستی سینگل

اگر ویزای توریستی سینگل دارید، با این ویزا فقط یکبار می‌توانید وارد کانادا شوید و باید قبل از ۶ ماه این کشور را ترک کنید. بعد از خروج از کانادا، شما نمی‌توانید با همین ویزا دوباره به کانادا سفر کنید حتی اگر ویزای شما اعتبار داشته باشد. حداکثر اعتبار ویزای توریستی سینگل ۶ ماه است.

ویزای توریستی مولتیپل

به ویزای توریستی مولتیپل یا ویزای مولتی کانادا ویزای ۵ ساله هم گفته می‌شود. با داشتن این ویزا شما می‌توانید تا زمانی که پاسپورت شما اعتبار دارد هر چند بار که دلتان می‌خواهد به این کشور سفر کنید.

اعتبار ویزای توریستی مولتیپل ۵ سال است. با داشتن این ویزا شما در هر سفر فقط تا ۶ ماه می‌توانید در کانادا بمانید و بعد از ۶ ماه باید این کشور را ترک کنید. اگر دلایل قانع کننده‌ای برای تمدید ویزا نداشته باشید باید این کشور را ترک کنید. البته شما می‌توانید به مدت چند ساعت خاک کانادا را ترک کنید و دوباره به این کشور برگردید و تا ۶ ماه دیگر در این کشور بمانید.

سوپر ویزای کانادا

سوپر ویزای کانادا را به اسم ویزای والدین یا ویزای پدر بزرگ و مادربزرگ هم می‌شناسند. علت این نامگذاری هم این است که سوپر ویزا ویژه والدین و پدر بزرگ و مادر بزرگ کسانی است که شهروند کانادا هستند. کسانی که سوپر ویزای کانادا دارند می‌توانند در هر بار ورود به کشور کانادا به طور پیوسته تا ۲ سال در این کشور اقامت داشته باشند. این نوع ویزا شامل فرزندانی که والدین‌شان مقیم کانادا هستند، نمی‌شود.

اعتبار سوپر ویزای کانادا چند سال است؟

اعتبار سوپرویزای کانادا ۱۰ سال است. اما از آنجایی که با تمام شدن اعتبار پاسپورت اعتبار ویزا هم تمام می‌شود و پاسپورت ایرانی فقط ۵ سال اعتبار دارد، اعتبار سوپرویزای کانادا برای ایرانیان هم فقط ۵ سال است.

شرایط دریافت سوپر ویزای کانادا

برای دریافت سوپر ویزای کانادا، متقاضی باید مدارکی که نشان دهنده وابستگی عاطفی و مالی او به کشورش باشد را به آفیسر ارائه دهد. در این صورت آفسیر سفارت از خروج متقاضی از کانادا بعد از پایان اعتبار سوپر ویزا اطمینان حاصل می‌کند.

همچنین توان مالی و درآمد کلی متقاضی و دعوت کننده باید مشخص شود. در صورتی که متقاضی درآمد پایینی داشته باشد، باید دعوت کننده تعهدنامه‌ای به سفارت بدهد که بر اساس آن متقاضی را از نظر مالی حمایت می‌کند.

[irp posts=”۸۲۵۸″ name=”همه چیز درباره ویزای کانادا”]

مدارک لازم برای دریافت سوپر ویزای کانادا

مدارک لازم برای سوپر ویزای کانادا

• مدارک اقامتی و برگه‌های ارزشیابی شرایط مالی و مالیاتی فرد دعوت کننده شامل tax, notice of assessment T4 & T1
• ارائه بیمه خدمات درمانی برای فرد متقاضی که دعوت کننده حداقل به مدت یک سال در داخل کانادا پرداخت کرده باشد.
• مدارک مالی و شغلی متقاضی
• انجام معاینات پزشکی توسط پزشکان مورد اعتماد سفارت
• دعوت‌نامه رسمی که هدف از سفر و پوشش تمام هزینه‌های اقامتی، درمانی و … متقاضی در آن مشخص شده باشد.
• ارائه مدارک شناسایی برای اثبات رابطه خویشاوندی و هر مدرک تکمیلی که ممکن است سفارت بخواهد.

مراحل دریافت ویزای کانادا

دپارتمان انحصاری ویزای کانادا در شرکت سفرهای گردشگری گردش توپ کار را برای شما راحت کرده است؛ افراد متخصص این دپارتمان از نخستین قدم‌ها برای دریافت ویزا تا در دست داشتن آن همراه شما هستند. برای تسهیل مراحل دریافت ویزا، کارشناسان مدارک شما را به دقت بررسی می‌کنند و برای تقویت شرایط احراز ویزا در صورت نیاز از شما مدارک تکمیلی می‌خواهند.

پس از این‌که مدارک لازم مطابق با استانداردهای سفارت تکمیل و ترجمه شد، کارشناسان درخواست ویزای شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن روی سامانه آنلاین درخواست ویزا ثبت می‌کنند. در همین مرحله‌ فرم‌ها تکمیل می‌شود و وجوه مورد نیاز برای دریافت ویزا پرداخت می‌شود.

انگشت‌نگاری

انگشت نگاری و مراحل دریافت ویزا

بعد از گذراندن این مراحل یعنی ثبت درخواست ویزا، نامه انگشت‌نگاری برای انجام بایومتریک در کشور مورد نظر شما در اختیارتان قرار داده می‌شود. شما یک ماه فرصت دارید که انگشت‌نگاری را انجام دهید و انتخاب محل انگشت‌نگاری با شماست. شما می‌توانید انگشت‌نگاری را در کشور ترکیه، ارمنستان، امارات یا هر کشور دیگری که دفاتر VAC را داشته باشند انجام دهید.

برای انجام انگشت‌نگاری شما نیازی به تعیین وقت قبلی و مدارک دیگر ندارید اما برگه انشگت‌نگاری را باید حتما به همراه داشته باشید و در روزهای کاری به سفارت مراجعه کنید. برای این‌که روز مراجعه شما تعطیل نباشد و مراحل انجام انگشت‌نگاری طولانی نشود، دپارتمان اختصاصی ویزای کانادا از قبل اطلاعاتی مانند تعطیلات رسمی سفارت کانادا و دفاتر انگشت‌نگاری را در اختیار شما می‌گذارد.

۵ مرحله تا گرفتن ویزای توریستی کانادا در دپارتمان گردش توپ

اخذ ویزای توریستی کانادا در دپارتمان تخصصی ویزای کانادای گردش توپ در ۵ مرحله ساده انجام می‌شود. مشاوران حرفه‌ای دپارتمان ویزای گردش توپ قدم به قدم در این مسیر همراه شما هستند و شما را تا پایان راه همراهی می‌کنند.

 

اعتبار ویزای توریستی کانادا

اعتبار ویزای گردشگری کانادا

 

افسران اداره مهاجرت و مرزبانی هنگام ورود به کانادا، اعتبار ویزاهای متقاضیان را بررسی می‌کنند. اینکه چقدر می‌توانید با ویزای گردشگری خود اقامت داشته باشید به نوع ویزای توریستی شما بستگی دارد. مثلا اگر ویزای شما سینگل باشد فقط ۶ ماه می‌توانید در کانادا بمانید.

با داشتن ویزای توریستی مولتیپل هم در هر بار ورود فقط ۶ ماه اجازه اقامت در کانادا را دارید اما تا ۵ سال می‌توایند هر چند بار که بخواهید به این کشور رفت و آمد کنید. داشتن سوپر ویزای کانادا کار را راحت‌تر هم میکند و با این ویزا می‌شود دو سال پشت سر هم در کانادا ماند.

[irp posts=”۶۶۱۵″ name=”پاسپورت دارید؟ پس ویزا لازم نیست (کشورهای بدون ویزا)”]

مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا

بعد از انجام انگشت‌نگاری در فاصله ۱۰ روز تا ۴ سفارت جواب نهایی برای درخواست ویزای توریستی را به شما می‌دهد. اگر درخواست ویزای شما را سفارت پذیرفته باشد، کارشناسان به شما اطلاع می‌دهند و لازم است پاسپورت‌تان را برای ضمیمه کردن ویزا به بخش پیکاپ ویزا تحویل دهید تا مراحل بعدی برای شما انجام شود.

دلایل رد شدن ویزای توریستی کانادا

دلایل ریجکت شدن ویزای توریستی

درخواست ویزا به دلایل مختلفی می‌تواند رد یا ریجکت شود. اصلی‌ترین دلیل آن هم می‌تواند این باشد که دلایل و مدارک شما به اندازه کافی نتوانسته آفیسر سفارت را قانع کند که شما بعد از اتمام اعتبار ویزا به کشور خودتان برمی‌گردید. همچنین سو استفاده برخی از افراد برای پناهندگی کانادا با ویزای توریستی باعث شده است که ماموران سفارت در بررسی پرونده‌ها سخت‌گیرتر شوند.

• نداشتن توانایی مالی برای پرداخت هزینه‌های سفر
• وضعیت مالی نامناسب فرد دعوت کننده شما
• هدف از سفر برای افسر پرونده قانع کننده نباشد
• نداشتن موقعیت مالی مناسب و دارایی کافی
• سابقه سفرهای قبلی شما
• مشخص نبودن برنامه و انگیزه سفر
• نداشتن موقعیت شغلی مناسب در کشور مبدا
• کامل نبودن مدارک و فرم‌ها
• نداشتن وابستگی عاطفی و مالی شما با کشور مبدا و داشتن وابستگی‌های خانوادگی زیاد در کانادا

بعد از ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا چه باید کرد؟

بعد از رد شدن یا ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا شما مجددا می‌توانید برای دریافت ویزا اقدام کنید. سفارت مدت زمان مشخصی را تعیین نکرده است که بین رد شدن ویزا و درخواست مجدد فاصله باشد. اما بهترین حالت این است که شما نواقصی پرونده و مدارک را کامل و همچنین ایرادهایی که در نامه سفارت برای رد شدن ویزای شما آمده است را رفع کند و دوباره اقدام کنید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی کانادا

تمام مدارک لازم برای گرفتن ویزای توریستی کانادا را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

[irp posts=”۱۲۰۷۰″ name=”دریافت ویزای آذربایجان، لازمه سفر به زیبایی‌های باکو”]

هزینه‌های دریافت ویزای توریستی کانادا

هزینه ویزای گردشگری کانادا

ویزای تضمینی کانادا

واقعیت این است که در دریافت ویزای کانادا مدارک و شرایط متقاضی نقش مهمی دارد و مناسب نبودن شرایط متقاضی تضمین ویزا را بی‌معنی می‌کند. هر چند هیچ موسسه مهاجرتی یا سازمانی نمی‌تواند اخذ ویزای توریستی کانادا را برای متقاضی تضمین کند، اما اعتبار موسسه تا حد زیادی می‌تواند خیال شما را راحت کند.

با مراجعه به دپارتمان ویزای گردش توپ مشاوران شما را قدم به قدم در این مسیر همکاری خواهند کرد. هر چند ادعای اخذ ویزای تضمینی کانادا از طرف هر موسسه‌ای خارج از قانون است، اما ما در دپارتمان ویزای گردش توپ  برای رساندن شما به هدف‌تان تمام تلاشمان را می‌کنیم و درست‌ترین راه را پیش روی شما می‌گذاریم.

سوالات متداول در ویزای توریستی کانادا

اکثر متقاضیان ویزای گردشگری با سوالاتی رو به رو هستند که دانستن پاسخ آن‌ها کارشان را برای دریافت ویزا راحت‌تر می‌کند. سوالات پر تکرار ویزای توریستی کانادا را اینجا ببینید.

در این مقاله…

اطلاعات اولیه‌ای که لازم بود درباره ویزای توریستی کانادا بدانید را به شما گفتیم. اگر جواب تمام سوالاتتان را نگرفتید با کارشناسان ما در دپارتمان ویزای گردش توپ به شماره ۰۲۱۴۳۹۰۰۴۳۹ تماس بگیرید. این مشاوره برای شما رایگان است و مشاوران ما کمک می‌کنند تا اخذ ویزای توریستی کانادا برایتان گران تمام نشود.

[irp posts=”۸۶۲۶″ name=”همه چیز درباره انواع ویزا”]

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 49 views بار دسته بندی : پاسپورت و ویزا تاريخ : 17 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها