گردش توپ ویزای شینگن چیست و چه مدارکی لازم دارد؟ - گردش توپ

بناهای تاریخی اروپا و طبیعت این قاره سبز، باعث شده که گردشگران زیادی عازم این منطقه شوند. البته اروپایی‌ها شهروندان کشورهای دیگر را به همین راحتی به کشورشان راه نمی‌دهد.

برای اینکه پایتان به خاک اروپا برسد، نیاز به اخذ ویزای شینگن دارید. اما ویزای شینگن چیست و چطور شده که این ویزا، تبدیل به یک کلید طلایی برای گردشگران و مسافران اروپا شده! کلیدی که به درب ورودی اغلب کشورهای اروپایی می‌خورد.

در این مقاله مجله گردش توپ قصد داریم همه همه چیز را درباره ویزای شینگن بازگو کنیم، با ما همراه باشید و دانسته‌هایتان درباره این نوع ویزا را کامل کنید.


برای راهنمایی و دریافت ویزای شینگن در گردش توپ با شماره ۰۲۱۴۳۹۰۰۴۳۹ تماس بگیرید


امضای پیمان شینگن و برداشتن مرزهای داخلی اروپا

ویزای شینگن

برای رسیدن به جواب سوالات فراوانی که درباره ویزای شینگن وجود دارد، باید تاریخچه پیدایش پیمان شینگن را بررسی کنیم. در سال ۱۹۸۵، کشورهای فرانسه، بلژیک، هلند، آلمان و لوکزامبورگ با یکدیگر هم‌پیمان شدند و توافق‌نامه‌ای را به‌منظور آزادی جنبش شهروندانشان باهم امضا کردند. این توافق‌نامه، مرزهای جغرافیایی داخلی این کشورها را بر می‌داشت و آن‌ها را به یک کشور واحد تبدیل می‌کرد.

البته تعداد کشورهای عضو پیمان شنیگن به همین پنج­تا محدود نشد. به‌مرور کشورهای دیگری مانند لیتوانی، اتریش، دانمارک، استونی، فنلاند، ایسلند، اسلوونی، ایتالیا، لتونی، مالت، لهستان، پرتغال، نروژ، اسلواکی، اسپانیا، سوئد، جمهوری چک و سوئیس نیز به این پیمان پیوستند.

در حال حاضر ۲۶ کشور اروپایی عضو پیمان شنیگن هستند و شهروندان این کشورها، می‌توانند بدون نیاز به ویزای مجزا در این محدوده رفت‌وآمد کنند.

با توجه به این گفته‌ها، حتما تابه‌حال متوجه شده‌اید که اخذ ویزای شینگن رویای هر مسافر است. چراکه این ویزا، مجوزی برای سفر و گشت‌وگذار در یک قاره است نه یک کشور تنها.


جستجو و رزرو بلیط هواپیما در گردش توپ


انواع ویزای شینگن و میزان اعتبار آن‌ها

درباره شینگن

حالا که می­دانید ویزای شینگن چیست و چه کاربردی دارد، وقتش رسیده که به سراغ نمونه‌های مختلف این ویزا برویم. انواع ویزای شینگن عبارتند از:

  • ویزای شینگن نوع A
  • ویزای شینگن نوع B
  • ویزای شینگن نوع C
  • ویزای شینگن نوع D
  • ویزای شینگن نوع LTV

باورتان می‌شود که ویزای شینگن تا این حد تنوع داشته باشد! با دیدن این لیست، بی‌شک کنجکاو شده‌اید که درباره این ویزاها و تفاوت‌های آن‌ها بدانید، در ادامه کاربرد تک‌تک این ویزاها و میزان اعتبار آن‌ها را آورده‌ایم.


جستجو و رزرو هتل در گردش توپ


شینگن

۱. ویزای شینگن نوع A

ویزای نوع A، اجازه‌نامه‌ای برای ورود به فرودگاه‌های کشورهای عضو پیمان شینگن است؛ یعنی با داشتن این ویزا، می‌توانید وارد فرودگاه آلمان، هلند و… شوید.

در یک جمله، ویزای نوع A برای کسانی صادر می‌شود که اروپا را واسطه‌ای برای سفر هوایی به کشور مقصدشان قرار می‌دهند.

یادتان باشد که …

ویزای نوع A به‌عنوان ویزای ترانزیت شناخته می‌شود و با داشتن این ویزا، به‌هیچ‌عنوان اجازه ندارید پایتان را از فرودگاه کشور اروپایی واسطه بیرون بگذارید.

ویزای شینگن

۲. ویزای شینگن نوع B

ویزای نوع B یک نمونه دیگر از ویزای ترانزیت است. این نوع ویزا به شما اجازه می‌دهد که، کشور شینگن را واسطه سفر زمینی یا هوایی‌تان قرار دهید؛ یعنی هم می‌توانید از طریق فرودگاه کشور واسطه خودتان را به مقصد برسانید و هم از طریق جاده.

یادتان باشد که…

ویزای ترانزیت نوع B می‌تواند برای دو یا چند گذر در کشورهای شینگن صادر شود؛ اما نباید مدت‌زمان اقامتتان در محدوده شینگن بیشتر از ۵ روز باشد.

شینگن

۳. ویزای شینگن نوع C

اگر سفر توریستی یا کاری به اروپا در پیش ِرو دارید و می‌خواهید برای مدتی کوتاه در این ناحیه اقامت داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ ویزای نوع C بروید. این نوع ویزا در سه نمونه صادر می‌شود. با توجه به هدفی که دارید، می‌توانید یکی از این نمونه‌ها را درخواست کنید.

  • ویزای یکبار ورود به محدوده شینگن
  • ویزای دوبار ورود به محدوده شینگن
  • ویزای چندبار ورود به محدوده شینگن

نمی‌دانید این ویزاها چه تفاوتی باهم دارند و حس می‌کنید که سردرگم شده‌اید. نگران نباشید، ما در ادامه  تک‌تک این ویزاها و کاربرد آن‌ها را بیان می‌کنیم.

ویزای شینگن

ویزای یکبار ورود به محدوده شینگن

همان‌طور که از اسم ویزای یکبار ورود هم مشخص است، با داشتن این ویزا تنها یکبار می‌توانید وارد محدوده شینگن شوید؛ یعنی اگر ویزای یکبار ورود را بگیرید و به اروپا سفر کنید؛ اما به یکباره فیلتان یاد هندوستان کند و زودتر از موعد از محدوده شینگن خارج شوید، دیگر اجازه وارد شدن به خاک این محدوده را نخواهید داشت.

بعضی از افراد تصور می‌کنند که منظور از ویزای یکبار ورود این است که، مسافران می‌توانند یکبار وارد هر کشور اروپایی عضو شینگن شوند. درصورتی‌که این نوع ویزا، اجازه ورود یکباره به‌کل این ناحیه را می‌دهد و نمی‌توانید با ویزای یکبار ورود، یکبار وارد سوئیس شوید و یکبار وارد آلمان.

ویزای دوبار ورود به محدوده شینگن

اگر سفرتان به اروپا جوری است که باید یکبار از محدوده شینگن خارج‌شده و دوباره به آن وارد شوید، ویزای دوبار ورود همان چیزی است که لازمش دارید. ویزای دوبار ورود، این فرصت را به مسافران می‌دهد که یکبار محدوده شینگن را ترک کرده و دوباره وارد این ناحیه شوند.

درباره ویزای شینگن

ویزای چندبار ورود به محدوده شینگن

اگرچه ویزای دوبار ورود نیاز اکثر مسافران اروپا را برآورده می‌کند؛ اما کسانی هستند که، کارشان با یکبار یا دوبار وارد و خارج شدن به اروپا حل نمی‌شود.

به این افراد پیشنهاد می‌کنیم که به دنبال ویزای چند بار ورود شینگن باشند. البته این ویزا به همه داده نمی‌شود و نمی‌توانید به‌عنوان توریست، ویزای چند بار ورود را درخواست کنید.

جالب است بدانید که ویزای چند بار ورود به محدوده شینگن با اعتبارهای طولانی‌مدت هم صادر می‌شود که عبارتند از:

  • ویزای چند بار ورود یک ساله
  • ویزای چند بار ورود سه ساله
  • ویزای چند بار ورود پنج ساله

این مدل ویزاها برای کسانی صادر می‌شود که سفرشان به اروپا تمام‌نشدنی است و باید چندین و چند بار وارد محدوده شینگن شوند. ازجمله این افراد می‌توان به تجار و صاحبان کسب‌وکارهای مختلف اشاره کرد.

شینگن

ویزای چند بار ورود شینگن یک ساله

درصورتی‌که چندبار به محدوده شینگن رفت‌وآمد داشته‌اید و یکبار هم ویزای دوبار ورود شینگن را گرفته‌اید، می‌توانید برای ویزای چندبار ورود شینگن یک ساله اقدام کنید.

البته گرفتن این نوع ویزا پیش‌شرط‌های دیگری هم دارد. برای گرفتن ویزای چند بار ورود یک ساله، باید نشان دهید که یک مسافر معمولی هستید و قصد ندارید از این طریق مهاجرت کنید.

همچنین، باید دلیلتان برای اخذ این نوع ویزای شینگن را با سفارت مربوطه در میان بگذارید، تا هدفتان از اخذ ویزا و سفرهای متوالی به محدوده شینگن معلوم شود.

اگر تمام شرایط اخذ ویزای چند بار ورود را داشتید و توانستید این مراحل را موفقیت سپری کنید، یادتان باشد که، حتی با داشتن این نوع ویزا هم نمی‌توانید بیشتر از ۹۰ روز در محدوده شینگن بمانید.

اگر کارتان از این بازه زمانی بیشتر طول می‌کشد، باید از ناحیه شینگن خارج‌شده و دوباره وارد این ناحیه شوید. با توجه به چندبار ورود بودن ویزا و اعتبار یکساله آن، این کار چندان هم سخت به نظر نمی‌رسد.

ویزای چند بار ورود شینگن سه ساله

برای گرفتن این ویزا هم باید ثابت کنید که چندین و چند بار به محدوده شینگن سفرکرده‌اید. البته افسران سفارت هم درباره علت اخذ این نوع ویزا از شما سوال­های متعددی خواهند پرسید. در این زمان، باید بتوانید آن‌ها را قانع کنید که به چه دلیل به یک ویزای چند بار ورود شینگن با اعتبار بیش از سه سال نیاز دارید. درصورتی‌که دلایل شما قابل قبول باشد، این نوع ویزا برایتان صادر خواهد شد.

به خاطر داشته باشید که با داشتن این ویزا هم نمی‌توانید به مدت طولانی در محدوده شینگن بمانید.  چون، طبق قوانین شینگن، تمام افرادی که این نوع ویزا را دارند، فقط سه ماه یا ۹۰ روز می‌توانند در کشورهای عضو شینگن بمانند.

ویزای شینگن

ویزای چند بار ورود شینگن پنج ساله

این نوع ویزا بیشتر برای تاجران صادر می‌شود. چراکه داشتن یک ویزای پنج ساله شینگن، نیاز به شرایطی خاصی دارد. هر فردی که درخواست این ویزا را دارد، باید بارها و بارها به کشورهای عضو پیمان شینگن سفر کرده باشد. از طرف دیگر، باید شواهد و دلایل محکمی برای اثبات نیازتان به ویزای پنج ساله چند بار ورود ارائه کنید.

با همه این حرف‌ها، اگر موفق شدید که ویزای پنج ساله چند بار ورود را بگیرید، نباید مدت اقامتتان در حوزه شینگن بیشتر از ۹۰ روز باشد.

در کل، ویزاهای چند بار ورود با اعتبار یک تا پنج ساله، تنها سفرتان به محدوده شینگن را راحت می‌کنند. یادتان نرود که، حتی با داشتن یک ویزای پنج ساله چند بار ورود، شما یک مهمان در محدوده شینگن هستید و دیر یا زود باید به کشورتان برگردید.

۵. ویزای شینگن نوع LTV

خیلی از متقاضیان سفر به اروپا حتی نام ویزای شینگن نوع LTV هم به گوششان نخورده. البته این موضوع کاملا طبیعی است. چراکه تنها افراد خاصی نیاز به این نوع ویزا دارند.

کسانی که ویزای LTV می­گیرند، تنها می‌توانند وارد مناطق خاصی در اروپا شوند. این مناطق یا محدود به همان کشور صادرکننده ویزا می‌شود، یا چند کشور که نامشان در گذرنامه متقاضی ذکرشده.

این نوع ویزا برای دلایل مختلفی صادر می‌شود. مثلا، ممکن است متقاضی در کشور موردنظر پناهنده شده باشد. بااین‌وجود، ویزای LTV برای وی صادر می‌شود تا تکلیفش وی را مشخص کنند. جالب است بدانید که، ویزای LTV برای سفرهای بشردوستانه هم صادر می‌شود.

در کل، هر وقت لازم باشد که یک نفر به‌صورت اضطراری به یکی از کشورهای شینگن سفر کند، ویزای LTV اولین گزینه پیشنهادی است.

یادتان باشد که…

با داشتن ویزای LTV، سفرتان به یک یا چند کشور که نامشان در گذرنامه آمده محدود خواهد شد.

همچنین این نکته یادت نرود که، ویزای LTV حتی اجازه ترانزیت را به متقاضی نمی‌دهد؛ یعنی نمی‌توانید با داشتن این ویزا، کشورهای اروپایی را واسطه سفرهایتان قرار دهید.

درباره ویزای شینگن

 ۶. ویزای شینگن نوع D

ویزای نوع D به «ویزای ملی شینگن» نیز معروف است. این نوع ویزا برای کسانی صادر می‌شود که، برای کار یا تحصیل می‌خواهند در یک بازه زمانی مشخص در اروپا اقامت داشته باشند.

ویزای نوع D به‌صورت یکبار ورود و چندبار ورد صادر می‌شود. ویزای نوع D یکبار ورود، مخصوص کسانی است که می‌خواهند مدت کوتاهی را برای تحصیل یا شرکت در یک دوره آموزشی در محدوده شینگن بمانند.

ویزای چندبار ورود هم برای کسانی صادر می‌شود که، می‌خواهند در محدوده شینگن سفر کنند؛ اما نمی‌خواهند برای هر بار وارد شدن به یک کشور اروپایی، مراحل اخذ ویزا را از اول بروند.

ویزای شینگن نوع D برای چه کسانی صادر می‌شود؟

  1. دانشجویی بین‌المللی که می‌خواهند کمتر از یک سال در این محدوده بماند و تحصیلشان را به پایان برسانند.
  2. دانشجویان بین‌المللی که می‌خواهند یک دوره تحصیلی کامل را در اروپا طی کنند.
  3. یک ورزشکار یا هنرمند حرفه‌ای که به کشورهای عضو شینگن سفر می‌کند و هدفش از این کار، به اشتراک گذاشتن تجربه و تخصصش است.
  4. کسانی که به دلیل درمان در محدوده شینگن حضور دارند و مدت‌زمان دریافت خدمات درمانیشان طولانی شده است.

معرفی انواع ویزای شینگن با توجه به هدف سفر

وقتی فرم درخواست ویزا را پر می‌کنید، باید هدفتان از سفر به اروپا مشخص باشد. در حقیقت، افسران سفارت باید بدانند که هدف شما از دریافت ویزا، تنها ماندن در فرودگاه است یا می‌خواهید ۹۰ روز کل کشورهای اروپایی را بگردید و جاذبه‌های اروپا شما را وادار به دریافت ویزا کرده است.

در کل، انواع ویزای مسافرتی که برای سفر به اروپا صادر می‌شوند عبارتند از:

  • ویزای ترانزیت فرودگاهی
  • ویزای ترانزیت
  • ویزای گردشگری
  • ویزای دیدار با خویشاوندان و بستگان
  • ویزای دریافت خدمات درمانی
  • ویزای تحصیلی اروپا
  • ویزای شرکت در رویدادهای فرهنگی، هنری یا ورزشی
  • ویزای تجاری اروپا
  • ویزای کاری اروپا
  • ویزای دریافت خدمات درمانی
  • ویزای شرکت در دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت

اگر هیچ‌کدام از این موارد دلیلتان برای سفر به اروپا نیست، در فرم گزینه «Other» یا دیگر را علامت بزنید. سپس موقع بررسی مدارک، به افسران سفارت توضیح دهید که هدفتان از سفر به محدوده شینگن چیست.

شینگن

بررسی مدت‌زمان اعتبار ویزا و اجازه ماندن در محدوده شینگن

پس‌ازاینکه متقاضیان به جواب سوال‌هایشان درباره انواع ویزای شینگن رسیدند، نوبت به این سوال می‌رسد که، با هر ویزا چه مدت می‌توان در محدوده شینگن اقامت داشت. در اینجا می‌خواهیم پاسخ این سوال را برای انواع ویزا بررسی کنیم.

نحوه محاسبه روزهای اقامت در محدوده شینگن

اولین نکته‌ این است که، حتی اگر چند ساعت پیش از نیمه‌شب به ناحیه شینگن وارد شوید، آن روز را اولین روز اقامتتان در این محدوده حساب می‌کنند.

همچنین حتی اگر چند دقیقه پس از نیمه‌شب ناحیه شینگن را ترک کرده باشید، روز جدید، به‌عنوان آخرین زمانی که در این ناحیه بوده‌اید حساب می‌شود.

ویزای شینگن

تعیین مدت اقامت از روی تاریخ اعتبار ویزا

برای این که بدانید با هر ویزا چه مدت می­توان در ناحیه شنیگن ماند، ما در ادامه یک دسته بندی خاص برای این کار در نظر گرفته ایم و با ذکر مثال همه چیز را توضیح داده­ایم.

تعیین مدت اقامت برای ویزای یکبار ورود

اگر ویزای شما برای ۱۰ روز اقامت در ناحیه شینگن صادرشده و از ۱ ژانویه تا ۲۰ ژانویه اعتبار دارد، به شرطی می‌توانید ۱۰ روز در این ناحیه اقامت داشته باشید که قبل از ۱۰ ژانویه وارد محدوده شینگن شده باشید. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید تاریخ ۳ ژانویه تا ۱۲ ژانویه را برای اقامتتان در این محدوده در نظر بگیرید.

در غیر این صورت، اگر نتوانید قبل از ۱۰ ژانویه وارد محدوده شینگن شوید، باید به اقامتی کمتر از ۱۰ روز رضایت دهید. به‌عنوان‌مثال، کسانی که در تاریخ ۱۵ ژانویه به این محدوده برسند، باید ۲۰ ژانویه حتما از این محدوده خارج شوند.

تعیین مدت اقامت برای ویزای دوبار ورود

این موضوع برای ویزاهای دوبار ورود هم صدق می‌کند. به‌عنوان‌مثال، اگر یک ویزای دوبار ورود دارید که تاریخ اعتبارش از اول ژانویه تا اول مارس است و تنها ۱۰ روز می‌توانید در محدوده شینگن بمانید، اعتبار دوماهه ویزا تاثیری روی روزهای ماندنتان ندارد.

با این ویزا، می‌توانید بازه زمانی ۱۰ روزه را به سه روز و هفت روز تقسیم کنید. سه روز اول را برای اولین ورودتان به منطقه شینگن کنار بگذارید و بازه دوم را برای ورود دوباره به این محدوده در نظر بگیرید، تا کل مدت اقامتتان به ۱۰ روز برسد.

تعیین مدت اقامت برای ویزای چندبار ورود

وضعیت برای ویزای چند بار ورود هم طبق روال قبل است. فرض کنید یک ویزای چندبار ورود با اعتبار بیش از سه سال دارید. این ویزا به شما اجازه می‌دهد که هر بار می‌خواهید وارد محدوده شینگن شده و از آن خارج شوید. البته به شرطی که، در هر شش ماه متوالی، کمتر از ۹۰ روز در این ناحیه اقامت داشته باشید.

مدارک ویزای شینگن

مدارک لازم برای اخذ ویزای شینگن

برای اینکه بتوانید ویزای شینگن را به دست بیاورید، باید یک سری مدارک را به سفارت یکی از کشورهای عضو این پیمان ارائه کنید. مدارک درخواست شده اغلب کشورهای شینگن یکسان است.

البته، پیشنهاد می‌کنیم برای محکم کاری، حتما سایت سفارت کشور موردنظرتان را هم چک کنید. چراکه ممکن است هر سفارت مدارک خاصی را علاوه بر مدارک کلی نیاز داشته باشد.

مدارک کلی که برای اخذ این ویزا باید آماده کنید عبارتند از:

  • اصل شناسنامه به همراه کپی برابر اصل از تمام صفحات
  • اصل کارت ملی به همراه کپی برابر اصل
  • کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت برای آقایان
  • آخرین نسخه فرم درخواست ویزا به‌صورت کامل­شده و امضاشده
  • دو قطعه عکس تمام‌رخ که طی سه ماه اخیر گرفته‌شده‌اند
  • گذرنامه با اعتبار بیشتر از سه ماه با دو ورق خالی
  • بیمه‌نامه مسافرتی با ارزش حداقل ۳۰ هزار یورو

در ادامه به مدارک اضافی لازم برای ویزاهای مختلف اشاره‌کرده‌ایم.

مدارک لازم برای ویزای گردشگری:

  • بلیط رفت و برگشت
  • مدارک نشان‌دهنده مکان اسکان در طول مدت اقامت (مدارک هتل، رزرو آپارتمان و…)
  • گواهی دارا بودن تمکن مالی لازم

مدارک لازم برای افراد شاغل:

  • صورتحساب گردش شش‌ماهه اخیر حساب متقاضی
  • قرارداد استخدام
  • نامه رضایت کارفرما از ترک شغل
  • گواهی مالیات بر درآمد

مدارک لازم برای دانشجویان و دانش‌آموزان:

  • نامه ثبت‌نام در مدرسه یا دانشگاه برای دانش‌آموزان و دانشجویان
  • رضایت‌نامه مدرسه یا دانشگاه برای ترک تحصیل موقتی دانش‌آموز یا دانشجو

مدارک لازم برای ویزای دیدار با خویشاوندان:

  • دعوت‌نامه خویشاوندان
  • تعهدنامه تامین هزینه‌های سفر و اقامت در محدوده شینگن توسط متقاضی یا بستگان وی

مدارک لازم برای ویزای تجاری:

  • دعوت‌نامه شریک تجاری
  • صورتحساب گردش شش‌ماهه اخیر حساب شرکت
  • گواهی مالیات بر درآمد
  • نامه تقبل هزینه‌های سفر توسط شرکت میزبان یا میهمان

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی:

  • پرونده تحصیلی به‌صورت کامل
  • گواهی دارا بودن تمکن مالی لازم برای تحصیل
  • مدرک زبان با نمره آیلتس شش به بالا برای دانشجویان ارشد و دکتری
  • مدرک زبان بومی کشور مربوطه برای دانشجویان مقطع لیسانس
  • مدارک بورسیه تحصیلی کامل برای دانشجویان دوره دکتری (در این حالت نیاز به اثبات تمکن مالی نیست)

مدارک لازم برای ویزای همسر:

  • سند ازدواج برای اثبات ازدواج با شهروند اروپایی

مدارک لازم برای ویزای افراد زیر سن قانونی:

  • فرم درخواست ویزای امضاشده توسط هر دو والدین
  • حکم دادگاه خانواده، درصورتی‌که فقط یکی از والدین حضانت فرزند را بر عهده داشته باشد.
  • کپی شناسنامه و پاسپورت هر دو والدین
  • اجازه‌نامه سفر کودک که توسط هر دو والدین امضاشده است

مدارک لازم برای ویزای ترانزیت فرودگاهی:

  • ویزای معتبر برای کشور نهایی که به آن سفر می‌کنید
  • بلیط معتبر برای مقصد نهایی که به آن می‌روید

مدارک لازم برای ویزای درمانی:

  • نامه پزشک معالج
  • پرونده پزشکی بیمار
  • نامه پذیرفته شدن بیمار در بیمارستان اروپایی
  • گواهی نشان‌دهنده دارا بودن تمکن مالی برای تامین هزینه‌های سفر، اقامت و درمان

مدارک لازم برای ویزای کاری:

  • دعوتنامه کاری از سوی شرکت اروپایی
  • صورتحساب گردش شش ماهه متقاضی
  • مدارک همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال
  • مدرک زبان با نمره آیلتس هفت به بالا
  • مدارک سابقه کاری متقاضی

سوالات متداول در زمینه اخذ ویزای شینگن

کشورهای شینگن

باوجوداینکه تمام بایدونبایدها را درباره ویزای شینگن گفتیم، اما ممکن است هنوز هم سوال­هایی در ذهن متقاضیان مانده باشد که جوابی برایشان نداشته باشند. برای حل این مشکل، بعضی از سوال و جواب‌های متداول در این زمینه  را در ادامه آورده‌ایم.

۱. چه ویزای شینگنی برای ما مناسب است؟

برای رسیدن به جواب این سوال، باید شرایطی که دارید را به‌دقت ارزیابی کنید. البته مشورت با افراد کاربلد هم می­تواند کمکتان کند.

۲. کشور مناسب برای صدور ویزای شینگن کدام است؟

بسیاری از متقاضیان موقع انتخاب کشور صادرکننده ویزا دچار سردرگمی می‌شوند، چون نمی‌دانند دقیقا باید به کدام‌یک از سفارت‌های ۲۶ کشور عضو شینگن مراجعه کنند.

جواب این سوال ساده‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید. اگر می‌خواهید تنها به یک کشور اروپایی عضو شینگن سفر کنید، باید ویزایتان را نیز از سفارت این کشور بگیرید؛ اما درصورتی‌که قصدتان این است که از دو کشور منطقه شینگن بازدید کنید، باید ویزای کشوری را بگیرید که، مدت‌زمان بیشتری در آن اقامت دارید.

درنهایت اگر قصدتان این است که به بیش از سه کشور عضو شینگن سفر کنید، یا اینکه تعداد روزهایی که در کشورهای شینگن سپری می‌کنید برابر است، می‌توانید ویزای خودتان را از سفارت یکی از کشورهایی که به آن سفر می‌کنید بگیرید.

۳. بهترین زمان دریافت ویزای شینگن چه وقتی است؟

اگرچه شما می‌توانید ویزای شینگن را حتی ۱۵ روز قبل از آغاز سفرتان هم بگیرید؛ اما توصیه می‌شود که برای محکم‌کاری، این کار را حداقل سه هفته قبل از آغاز سفر انجام دهید.

۴. چگونه باید وقت سفارت را برای ویزای شینگن دریافت کنیم؟

بعضی از سفارت‌ها خدمات دریافت وقت سفارت را به‌صورت آنلاین ارائه می‌کنند. در نقطه مقابل سفارت‌هایی هستند که برای گرفتن وقت باید حتما به آن‌ها ایمیل بزنید. با توجه به کشوری که می‌خواهید ویزای شینگن را برایش بگیرید، باید سایت سفارت مربوطه را چک کرده و درباره نحوه دریافت وقت سفارت اطلاعات کسب کنید.

۵. هزینه دریافت ویزا چقدر است؟

مبلغی که برای صدور ویزای شینگن برای افراد بالای ۱۲ سال در نظر گرفته‌شده، حدود ۸۰ یورو است. برای کسانی که بین ۶ تا ۱۲ سال دارند، باید ۴۰ یورو پرداخت کنید. کودکان زیر ۶ سال هم، صدور ویزا برایشان رایگان است.

یادتان باشد که…

سفارت کشورهای اروپایی فقط پول نقد قبول می‌کنند و باید یورو همراهتان باشد.

با توجه به تابعیت کشوری که دارید و اینکه چقدر می‌خواهید در محدوده شینگن بمانید، احتمال دارد که این مبلغ بیشتر یا کمتر شود؛ بنابراین قبل از هر کاری حتما درباره میزان مبلغ صدور ویزا اطلاعات کسب کنید.

۶. علت ریجکت شدن درخواست ویزای شینگن چیست؟

رد شدن درخواست ویزای شینگن، کابوس بسیاری از مسافران اروپا است. اگر می‌خواهید این مشکل گریبان گیرتان نشود، باید مواردی که منجر به ریجکت درخواست این نوع ویزا می‌شوند را بدانید.

دلایل رد شدن درخواست ویزای شینگن عبارتند از:

  • ارائه مدارک جعلی به سفارت
  • تکمیل نکردن فرم درخواست ویزا
  • قدیمی بودن فرم درخواست ویزا
  • سوءپیشینه داشتن
  • عدم ارائه دلایل کافی برای سفر به اروپا
  • ناقص بودن مدارک
  • اعتبار کمتر از سه ماه گذرنامه و خالی نبودن دو صفحه آن
  • ارائه دعوت‌نامه جعلی
  • عدم ارائه مدرک نشان‌دهنده دارا بودن تمکن مالی
  • ارائه سند ازدواج جعلی
  • معتبر نبودن بیمه مسافرتی ارائه‌شده
  • عدم ارائه بلیط برگشت برای ویزاهای توریستی
  • عدم ارائه مدارک رزرو هتل، آپارتمان و… برای اقامت

ویزای شینگن

 و در انتها…

سعی کردیم تمام اطلاعاتی که برای گرفتن ویزای شینگن و شرایط دریافت آن وجود دارد را در این مقاله بیاوریم. از این به بعد، نوبت شما است که مراحل را قدم‌به‌قدم طی کنید.

یادتان باشد که، اگر مدارکتان را صادقانه تکمیل کنید و به سوال افسران سفارت پاسخ درست بدهید، گرفتن این ویزا برایتان آسان‌تر از آب خوردن می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 55 views بار دسته بندی : پاسپورت و ویزا تاريخ : 15 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها